Wij zijn pas Happy als jij het bent!

Bouw met ons een
automatische pijplijn van leads en omzet!

Nu het commerciële leven zich verplaatst naar het web ligt de tijd van koude acquisitie definitief achter ons.
De uitdaging tegenwoordig is om de aandacht van de klant te vangen met interessante en relevante informatie.
Door de klant daarna online te volgen -en automatisch aanbiedingen- te doen hoef je zelf niet meer op jacht.


Dát is het bouwen van sales funnels.

HAPPY MET DEZE TECH GIANTS:

Sales funnel basics...

Wat is een sales funnel eigenlijk?

Een sales funnel (letterlijk: verkooptrechter) is een digitale pijplijn die automatisch en 24/7 zorgt voor leads en/of omzet voor je bedrijf.

Je moet hem 1 keer ontwikkelen en aanzetten, en als je dat aantrekkelijk genoeg maakt voor je doelgroep komen de klanten als vanzelf naar je toe.
Je krijgt dan belletjes, mailtjes met aanvragen of gewoon bestellingen.

Kun je daarna lekker onderuit gaan zitten?

Jawel, maar elke funnel vergt 'grondstof', en dat is nieuwe content die online gezet wordt. Die content, die je zelf maakt of inkoopt, houdt jouw pijplijn gevuld totdat je aanbieding niet meer aansluit op de behoeften van je doelgroep.

Elke funnel heeft 3 basisfuncties...

Hoe werkt een sales funnel?

In de kern bestaat een sales funnel uit drie fases die de bezoeker doorloopt:

Fase 1 betreft de productie van content die de doelgroep attendeert op een oplossing voor hun probleem of wens.

Fase 2 is het weggeven van een digitaal product in ruil voor de contactgegevens van de bezoeker op een landingpage.

Met deze gegevens wordt in fase 3 een geautomatiseerd proces gestart dat de bezoeker blijft betrekken bij jouw merk, product of dienst.

Bouw hem zelf of laat je helpen door een specialist...

Hoe bouw je een sales funnel?

Elk MKB-bedrijf kan één of meerdere funnels bouwen, in eigen beheer of in samenwerking met een bureau. Doe je het zelfstandig dan helpt het als je zelf in staat bent veel content te produceren (Fase 1) en als je veel verstand hebt van automation (Fase 3). Zoek je daar tips en tricks voor, doe dan gratis de Sales Funnel Cursus. Heb je wél behoefte aan een bureau denk dan aan ons. Wij helpen ondernemers en bedrijven om goed, vlot, en betaalbaar hun eerste funnel te bouwen. Daardoor doe je veel ervaring op en wordt je beter in het bedenken en maken van funnels.

Daarna kun je met het geleerde besluiten om solo door te gaan, of samen met ons de volgende funnel te bouwen. Vrijheid blijheid vinden we belangrijk bij Happy 🙂

Onze aanpak: samen naar je eerste funnel

Vaak weet je zelf wel welke kant je op wil groeien. Waar de kansen in jouw markt liggen. De kwestie is om in actie te komen om positieve resultaten te boeken.

Als je een partner zoekt om je te helpen, maak dan kennis met Happy Agency. Samen brengen we de kansen in kaart en ontwikkelen we je eerste automatische sales funnel.

1. Kennismaking

Kom langs voor een vrijblijvende kennismaking en zie wie we zijn en wat we doen. Onderdeel van de kennismaking is een korte presentatie over funnel marketing.
Ook zijn we heel benieuwd naar jouw bedrijf en de problemen of plannen die je hebt.

2. Kansensessie

Gedurende twee dagdelen gaan we samen aan de slag om het best mogelijke plan te maken voor een succesvolle funnel. We brengen veel in kaart; je marketing situatie, je missie en dat van je bedrijf, tot en met de meest kansrijke product-markt combinaties. Daaruit selecteren we 1 voor de eerste funnel.

3. Doelgroeponderzoek

Als we weten op wie we ons richten gaan we die doelgroep onderzoeken.

Daaruit volgt het klantprofiel en de klantreis, met andere woorden: we weten met wie we praten en waar die personen zich bevinden (fysiek, mentaal, en op het web).

4. Wolk van producten

Daarop volgt de vaststelling van een ‘wolk van producten’. Een gratis lead magnet, een goedkoop instapproduct (de tripwire), en de aanbieding waar we naartoe werken (het core-offer).
Daarmee is de Kansensessie rond en is de basis van het funnelplan klaar.

4. Laaghangend fruit

Er zijn altijd dingen die we vandaag kunnen doen die morgen al resultaat opleveren. Denk bijvoorbeeld aan een pop-up toevoegen aan een reeds aanwezige website, of een chatbot, of het verbeteren van een bestaande landingpage.
Ook richten we het dashboard in waarmee we resultaten meten en real-time kunnen volgen.

5. De eerste funnel

We starten met het funnelplan en schrijven de basisteksten en ontwerpen visueel materiaal. De volgende stap is het inrichten van de landingpage voor de gekozen product-markt combinatie.

Next step: Automation.

6. Automation

De automation is een serie ingeplande contactmomenten met de doelgroep, vaak door middel van e-mail. Maar ook mogelijk: direct mail, appjes, social media berichten, telemarketing. Wat maar past bij product, doelgroep en klantreis.

Daarna zetten we de funnel ‘aan’ door het plaatsen van content om de funnel te vullen!

7. De sales funnel 'aanzetten': contentproductie

In het geval van sales funnels kan elke soort content de funnel vullen. Blogposts, artikelen, social media posts, video’s, infographics, animaties, quizzes, podcasts, online adverteren, nieuwsbrieven, enzovoort. De content wordt voorzien van links naar de landing page en zorgt daardoor voor relevant verkeer. Ook kan offline content een nuttig instrument zijn om verkeer naar de landing page te sturen. Denk aan PR, direct mail, telemarketing, radio en tv, outdoor etc.